środa, 25 listopada 2020

                               POTENCJAŁ...

Żył w ciepełku i dostatku  młody Jeż, w rodzinnym stadku...
Miał rodzeństwo pracowite i warunki znakomite,
żeby uczyć się zawodu...lecz nie widział Jeż powodu
dla którego miał on, boski, brać na siebie nauki troski...
Ojciec ze zmartwienia siwiał, bo syn Jeż ciągle wydziwiał.
Uczyć nie chcąc się niczego, rzekł: "Mam talent do wszystkiego:
Kim ja zechcę, tym zostanę! I przekonam o tym mamę!"
Nie zdradziwszy nic nikomu, kupił bilet po kryjomu
na lot tam, no i z powrotem, pasażerskim samolotem.
Gdzie poleciał? Do Paryża.... Do  kariery się przybliża.
Projektantów tam bez liku, kreacjami dają szyku,
potrzebują świetnych krawców, swych projektów wykonawców...
Jeż zasobny w igieł trzysta, swój potencjał wykorzysta;
Będzie szył modne ubrania; a ta praca nie jest tania.
Jeż odwiedził sto salonów, sto modowych znanych domów...
Próbek szycia miał niemało, lecz nic się nie podobało...
nikt zatrudnić nie chciał Jeża.... Bajka tu do pointy zmierza;
Żeby zbliżyć się do celu, mój kochany przyjacielu,
sam potencjał nie wystarczy, bo jak Jeż wrócisz na tarczy...

 


ilustracja JEREMI DEC 💕

                                                             





2 komentarze:

  1. Mam nadzieję, że to są pierwsze, moje z Jeremim, wspólne koty za płoty...

    OdpowiedzUsuń
  2. 22 years old Help Desk Operator Estele Monroe, hailing from McCreary enjoys watching movies like Song of the South and Kabaddi. Took a trip to Belovezhskaya Pushcha / Bialowieza Forest and drives a Ferrari 250 GT SWB Berlinetta Competizione. przejsc do mojego bloga

    OdpowiedzUsuń